Blogowanie o modzie

Blogowanie o modzie

Tworzenie blogów o określonej tematyce to niezwykle ciekawe zajęcie, które pochłania mnóstwo czasu, ale może również przynieść spory dochód. Ważne jest to aby trafić  w niszę i pozyskać osoby, które będą czynnie śledzić i czytać to, co napiszemy. Ogromną popularnością cieszą się blogi modowe, które nie tylko opisują trendy, ale często inspirują w tworzeniu ciekawych stylizacji i sięganiu po nieoczywiste fasony i wzory. Popularne blogi modowe to jednak nie tylko własne planowanie, tworzenie i kreowanie ale często też współpraca z popularnymi markami, które jednak wymagają określonych działań co również może wpłynąć na kierunek rozwoju bloga i ukazywane na nim treści.

Czy warto prowadzić blog modowy?

Przede wszystkim aby tworzyć treści, warto zastanowić się na tym o czym będziemy pisać, jakie tematy poruszać, w jaki  sposób to co tworzymy będzie inne od tego, co już jest w internecie i czym trafimy do odbiorcy. Widząc rozwój kariery wielu blogerek i blogerów modowych, całe przedsięwzięcie wydaje się być proste. Nic jednak bardziej mylnego. To często godziny spędzane na pisaniu artykułów, robienie sesji zdjęciowych i tworzenie stylizacji. Oczywiście na początku ogromną inwestycją są również ubrania  i dodatki niezbędne do wspomnianych stylizacji. Młodego blogera powinno cechować również zainteresowanie mediami społecznościowymi, otwartość i zaangażowanie w życie w internecie. Samo prowadzenie bloga nie wystarczy. Ważne jest też promocja, prowadzenie instagrama czy facebooka, konwersacja z fanami, wchodzenie w interakcje, odpowiadanie na pytania i tworzenie coraz to ciekawszych form wizualnych, również wideo, które zjednają coraz to więcej osób wokół bloga i jego tematyki. Takie działania z całą pewnością są wartościowe, ponieważ pozwalają rozwinąć różnorodne umiejętności, a co więcej, po czasie mogą przynieść wiele wspaniałych kontraktów reklamowych i promocyjnych.

Popularni blogerzy prowadzą często komunikację na co dzień poprzez mikroblogi czyli profile w mediach społecznościowych. To właśnie dzięki tym kanałom mogą szybko zaprezentować ciekawe produkty, nowe miejsca czy pochwalić się interesującą współpracą. Co ciekawe, nie jest konieczne prowadzenia odrębnej strony www. Wiele osób zdobywa popularność istniejąc tylko na Instagramie czy YouTube, a główną wartością dla potencjalnych reklamodawców jest liczba obserwatorów profilu czy komentujących i lubiących poszczególne treści.

Blogowanie o modzie
5 (100%) 1 vote