Narzędzia przydatne marketerom

Osoby, które na co dzień zajmują się marketingiem w sieci, mogą korzystać z wielu przydatnych narzędzi usprawniających pracę. Narzędzia te pomagają nie tylko w lepszym dotarciu do dużej liczby odbiorców, ale również znalezieniu ciekawych wątków, w których firma może uczestniczyć, jak również w analityce. Obecnie narzędzi jest tak wiele, że nie ma konieczności korzystania z nich wszystkich, a najlepszym sposobem jest przetestowanie i używanie tych, które są najbardziej intuicyjne i skuteczne.

Analytics

Narzędzia Google to jedne z najbardziej efektywnych i zaawansowanych narzędzi. Co więcej, za korzystanie z Google Analytics nie trzeba płacić ani złotówki, natomiast po odpowiednim zapięciu kodu z narzędzia na swojej stronie, można śledzić działanie użytkowników, skąd przyszli, ile czasu spędzili na stronie, które treści były dla nich ciekawsze, a które mniej. Ponadto, Google Analytics świetnie współpracuje ze sklepami internetowymi a wpięcie jego kodu do sklepu online pozwala na analizę przychodów z zakupów użytkowników, śledzenie sezonowości produktów czy konkretnych grup produktowych. Google Analytics jest proste w podstawowym zakresie, ale warto poznać wszystkie jego funkcje, aby dogłębna analiza użytkowników, pozwoliła na tworzenie bardziej zaawansowanych i dopasowanych pod względem treści reklam.

Google Ads

Do nie dawna jeszcze Google Adwords, do czego trudno będzie się przyzwyczaić wszystkim tym, którzy do tej pory korzystali z tej aplikacji. jest to reklama płatna w wyszukiwarkach oraz sieciach wyszukiwania uwzględniająca również remarketing i reklamę na YouTube. W tym przypadku za reklamę trzeba zapłacić, ale aplikacja sama w sobie jest darmowa. Marketer tworząc reklamy powinien stosować reklamy, które będą targetowane na odpowiednie grupy docelowe. Reklama opiera się o słowa kluczowe, na które się wyświetla. Warto w przypadku tworzenia kampanii w Google Ads, stosować wykluczenia ponieważ nie zawsze reklama skierowana na konkretne słowo kluczowe będzie dla nas odpowiednia jeśli wyświetli się w innym kontekście i dłuższej frazie.

Narzędzia przydatne marketerom
Oceń ten post