Snapchat wyparty przez Instagram

Szybko zyskał popularność, którą niestety ponownie stracił, wyparty przez inne media społecznościowe. Snapchat to narzędzie  szybkie, którym można komunikować znajomym  lub fanom to co właśnie robimy, jakie mamy przemyślenia i co spotkało nas dobrego, lub co gorsza, złego. Przesyłanie filmików w pierwotnej wersji aplikacji charakteryzowało się tym, że to co zostało wysłane, po upłynięciu kilku sekund bezpowrotnie znikało. Jedyną opcją na zachowanie obrazów było wykonanie zrzutu ekranu. Obecnie treści można udostępnić w tak zwanym “My Story” i są one dostępne przez 24 godziny. Zdecydowane zainteresowanie nie tylko nastolatków, ale również dojrzałych użytkowników taką szybką formą komunikacji sprawiło, że niedługo później funkcjonalność znaną ze Snapchata dało się zauważyć na Instagramie, a następnie, na Facebooku.

Instagram zyskał, Snapchat stracił

Instagram to obecnie jedno z najważniejszych mediów społecznościowych. Ograniczona ilość danych, łatwość użytkowania oraz możliwość obserwowania swoich ulubionych artystów, aktorów czy blogerów jak również szansa na wejście z nimi w interakcję sprawiły, że jest to bardzo atrakcyjne miejsce konsumpcji treści. Ponadto, jest to też przestrzeń do dzielenia się własnym życiem, zainteresowaniami, pasją, a aktywne działania mogą zwiększyć liczbę obserwatorów, a co za tym idzie, pomóc w uzyskaniu sponsorów. Marki w coraz częstszym stopniu współpracują z mikroinfluencerami, którzy docierają  do mniejszych grup, jednak w rozrachunku ogólnym daje im to często bardziej satysfakcjonujące efekty, aniżeli współpraca z jednym dużym blogerem. Snapchat przez swoją formę może być dobrym uzupełnieniem działań prowadzonych na instagramie, jednak nie głównym narzędziem wpływu i promocji. Co ciekawe forma “Story” na Instagramie nie ma obecnie postaci krótkiej informacji czy ukazania konkretnych klatek z życia. To często wielogodzinne monologi, opowieści czy nawet transmisje na żywo z ważnych wydarzeń czy działalności obserwowanej jednostki.

Snapchat wyparty przez Instagram
Oceń ten post